Loading...

Isteri Yang Ada Ego, Baran, Sering Marah Suami, Bacalah Tulisan Ini, Sadarlah Sebelum Terlambat

Mesothelioma is a form of cancer which occurs in thin membranes (called the mesothelium) lining the chest, lungs, abdomen and sometimes the heart. Although quite rare, mesothelioma symptoms strike more than 200 people each year in the United States. The majority of mesothelioma cases are directly linked to asbestos exposure. Because of the long latency period of mesothelioma, the average age of patients is between 50 and 70 years. Mesothelioma affects men most due to the high exposure of asbestos in industrial typed jobs. Mesothelioma symptoms include respiratory problems, shortness of breath, continual cough and pneumonia. Other mesothelioma symptoms include weight loss, abdominal problems and swelling. In some mesothelioma patients, the mesothelioma symptoms are quite muted, making it hard for mesothelioma doctors to diagnose. Mesothelioma doctors specialize in the study, research, and treatments of Mesothelioma cancers. Mesothelioma (or the cancer of the mesothelium) is a disease in which cells become abnormal and replicate without control. During Mesothelioma, these cells will invade and damage tissues and organs. Mesothelioma cancer cells can spread throughout the body causing death. Mesothelioma treatments and Mesothelioma clinical trials and tests There are many mesothelioma treatment options available. Treatments include surgery, radiation therapy and chemotherapy and the mesothelioma treatment depends on the patient’s age, general health and stage of the cancer. There has been much mesothelioma research conducted throughout the past two years to find new treatment methods. Click here to read more about mesothelioma treatment techniques. Through mesothelioma research, The National Cancer Institute has sponsored mesothelioma tests and clinical trials that are designed to find new treatment methods. Because of the increase in number of mesothelioma cases in the United States, both governments have increased funding for mesothelioma research. Mesothelioma research and clinical trials have been successful in developing new techniques to fight this cancer and the outlook for more advanced mesothelioma treatments is promising. Surgery is the most common treatment method for malignant mesothelioma. Tissues and linings affected by mesothelioma are removed by the doctor and may include the lung or even diaphragm. A second mesothelioma treatment method is radiation therapy through the use of high energy x-rays that kill the cancer cells. Radiation therapy can be outside or inside the body. A third mesothelioma treatment method is chemotherapy. Through pills or drugs through needles, chemotherapy drugs are used to kill cancer cells. A new mesothelioma treatment method is called intraoperative photodynamic therapy. In this treatment, light and drugs are used to kill cancer cells during surgery for early stages of mesothelioma in the chest. Although there are numerous treatments and drugs for mesothelioma, doctors are losing the battle against this deadly disease. Most mesothelioma treatments involve old techniques combined with different drug cocktails. However, in most cases, these mesothelioma treatments have many side effects including organ damage, nausea, increase in heart failure etc. The rush to find a more effective mesothelioma treatment or even cure is ongoing at numerous clinical labs across the nation. Let's hope that the mesothelioma treatments will one day erradicate mesothelioma cancer and asbestosis. With an abundance of information on the Internet, Mesothelioma Cancer and Asbestos ([http://www.mesothelioma-cancer-and-asbestos.com]) has consolidated the most important issues surrounding Mesothelioma, Mesothelioma doctors and symptoms, Mesothelioma treatment, Mesothelioma research and tests. At [http://www.mesothelioma-cancer-and-asbestos.com], the website contains useful resources on Mesothelioma lawyers and attorneys, as well as causes by asbestos exposure, asbestos removal, asbestos attorneys and lawsuits, and asbestos cancer. Patients stricken by Mesothelioma and their families require support and current information. Mesothelioma Online Resources hopes to educate and give hope to survivors and victims. Mesothelioma is such a harsh disease. Not only does it take years for symptoms to appear, but there are limited treatements and drugs that will prolong the lives of workers stricken with mesothelioma. In many cases, the death rate of mesothelioma is unfortunately very high. However, with increased funding in mesothelioma research through the government and private grants, the outlook for a mesothelioma cure is quite possible. In the meantime, mesothelioma support groups and local discussions provide the ongoing support for mesothelioma patients. Mesothelioma Cancer and Asbestos ([http://www.mesothelioma-cancer-and-asbestos.com])is your source for mesothelioma and asbestos information, treatments, clinical trials, attorneys, support groups and lawyers. About the website: Michael Kenneth is a successful Internet Publisher and has researched and written on many topics for [http://www.mesothelioma-cancer-and-asbestos.com] - your complete source for mesothelioma information, mesothelioma attorneys and lawyers, mesothelioma treatments and research, asbestos exposure and removal, asbestos attorneys and legislation as well as asbestos cancer.
Loading...
Zaman saat ini terbukti dah biasa wanita bekerja. Malah ada yang wanita memiliki gaji lebih besar dari suaminya.



Sekiranya ego berjaya dikawal dan mengetepikan status kerja dalam keluarga, rutinnya boleh nasib bahagia semacam biasa, tetapi apabila ego menguasai diri, boleh musnah rumah tangga.

Ini adalah kisah benar seorang isteri yang amat rugii lakukanannya terhadap suami jadi mengahalu suami dari rumah. Apa yang berlaku selepas kejadian itu tidak bisa ditarik balik.
Jom kami baca kisah ini, dan jadikanlah teladan dan pengajaran buat kita:

KISAH ISTERI EGO
Assalamualaikum readers….
Aku mintak sangat admin page ni tolong approve confession aku. Benda ni boleh dijadikan pengajaran buat isteri2 di luar sana. Moga pengalaman dan penyesalan yang aku kongsikan mungkin sanggup mengelakkan rumah tangga orang lain dari kemusnahan semacam rumah tangga aku. Mintak maaf apabila post aku panjang berjela. Aku ceritakan dengan cara detail untuk difahami oleh semua.

Bismillah.
KAHWIN MUDA
Aku tetap muda, 26 tahun. Berasal dari keluarga berada dan suami aku anak tunggal juga dari keluarga yang bahagia. Kini ada seorang anak. Berkahwin semasa umur 21. Salah aku sendiri aku berkahwin awal disebabkan aku terpengaruh dengan kebahagiaan dan kisah indah kawin awal orang lain. Jadi bila suami aku (esok jadi ex-suami) ajak kawin aku semakin bersetuju.

Padahal aku tetap muda, mentah, noob, tidak prepare dan tidak study pun about what its like to be a WIFE. salah aku. Terbukti salah aku. Salah aku karena aku ingat berkahwin itu mudah, menjadi isteri solehah itu mudah. Kini aku tahu menjadi solehah tu adalah benda paling sulit aku sempat buat.
Selepas berkahwin aku semakinkan pengajian aku yang bebaki setahun. Belum sempat konvokesyen aku dah bekerja. Mungkin rezeki anak masa tu. Kerja aku pulak starting dah 3k. Bagi orang yang baru grad tinggi jugak la gaji aku. Suami aku pulak kerja biasa, technician. Terbukti gaji aku lagi tinggi daripada suami aku.

ISTERI BARAN
Mula berkahwin terbukti kami dah problem. Aku fikir, this is normal since we dont know each other quite well. Main kawin je konon bercinta lepas nikah. Selagi kami bergaduh, suami aku yang tidak sedikit sabar. Diamkan bila aku marah. Aku yang baran. Pantang salah sikit, hingga suami aku mandi lama pun aku bising. Mula berkahwin niat nak menjadi isteri solehah sangat tebal. Aku pakai cantik depan suami, lemah lembut, layan suami macam raja. Ada la untuk 6 bulan pertama perkahwinan. Makin lama makin teruk perangai aku. Hari2 aku marah suami aku.

GAJI ISTERI TINGGI, EGO
Bila aku fikirkan balik dan muhasabah diri aku, kesalahan terbukti tidak sedikit pada aku. First, disebabkan gaji aku lagi tinggi dari suami aku jadi ego. Aku rasa aku boleh nasib tanpa suami.

Sewa apartment aku yang membayar semua, tergolong bil, ansurans kereta, makan, minum, susu dan lampin anak. Suami aku cuma setelkan insurans anak dan yuran taska anak aku. So aku rasa i can live without him.

Tapi aku salah. Sunyi nya nasib tanpa peneman. Mesikipun suami aku tidak sanggup dari sisi kewangan, tapi suami aku penyayang sangat. Yes i can physically live without him, tapi aku tersiksa karena aku dah kehilangan sumber kasih sayang aku.

TAK PERCAYA SUAMI
Kesalahan aku kedua adalah i never believe in him. Suami aku ni terbukti suka berbisness. Tapi aku tidak sempat memberi kepercayaan terhadap bisness dia. Aku rasa dirinya buang masa dan dirinya takkan berjaya buat bisness. Suami aku rutin cakap yang dirinya berbisness bukan karena nak kaya tapi karena ini sunnah dan dirinya nak tolong orang. Bisness suami aku pulak bisness consultant. Tidak sedikit consultation dirinya cas rm20-50. Bagi aku nak bisa untung lubang mana kalau sikit macam tu. Suami aku cakap dirinya nak menolong karena tu dirinya cas terjangkau. Dirinya pulak tidak lumayan capital untuk kembangkan bisness dirinya karena tu bisness dirinya tidak bekembang. Dirinya tidak sempat mintak aku buat loan alias mintak duit aku sesen pun untuk bisness dia.

RASA SERBA CUKUP
Ketiga aku asyik rasa macam aku adalah isteri yang serba cukup. Aku asyik rasa sepatutnya suami aku bersyukur bisa aku sebagai isteri. Aku boleh la dikatakan ada rupa, kurus, berkulit cerah, kerja ok dan hari2 aku masak untuk anak n suami siap bawak bekal lagi.

Bab makan terbukti aku jaga. Aku masak special hari2. Sepanjang berkahwin aku tidak sempat bagi suami aku makan kicap n telur sahaja. Paling lekeh pun aku bakal masak masak sup ayam.

Aku lupa yang tanpa suami aku yang mudahkan kerja aku tidak mungkin aku boleh masak untuk dirinya dan anak.
Suami aku yang basuh pingan, vacuum rumah, basuh dan sidai kain (aku cuma lipat je), buang sampah, sediakan susu anak, bangun malam2 kalau anak nak susu dan macam2 lagi.

Ya aku buta. I kept saying yang apa yang suami aku buat adalah tanggungjawab dia, terbukti patut dirinya buat apa yang dirinya buat. Kini bila dah telat baru aku nampak kebaikkan dia. Sumpah aku rugi sangat sekarang.

HALAU SUAMI
Rumah tangga aku mula runtuh bila aku cek history phone suami aku aku nampak dirinya google foto lucah. Aku semakin serang dirinya dan masa itu lah dirinya betul2 meletup kat aku. Semua dirinya luahkan sedangkan sebelum ni dirinya cuma bersabar dengan aku. Disebabkan ego tercabar aku pun halau dirinya keluar. Thats the end of us, about a year ago. Tidak sempat kami tido sebumbung selepas tu.

KEMARAHAN MEMUNCAK SUAMI
Lepas aku halau dia, dirinya balik ke kampung. Parents suami aku pulak accident dalam perjalanan ambik suami aku dari stesen bas. Hingga saat ni aku rasa bersalah sangat pada suami aku. Kematian parents dirinya menjadi kemuncak kebencian dirinya pada aku. Hingga saat ni aku menagis bila teringat benda ni. Kalau tidak kerana aku halau dia, dirinya takkan balik kampung dan his parents might still be alive.

Bila parents dirinya meningal kesemua rumah sewa, tanah, barang kemas dan duit simpanan parents dirinya yang warisi. Suami aku terbukti kuat semangat. Dirinya laburkan duit pusaka untuk bisness dia. Dalam masa setahun perniagaan dirinya bertambah maju. Aku cuba pujuk dirinya kembali pada aku.

Bukan disebabkan dirinya kaya tapi karena aku rugi dengan lakukanan aku. Aku rindu sangat pada suami aku. Rindu dirinya peluk aku setiap malam sedangkan aku rutin membelakangkan dia. Terbukti rindu pangilan “sayang” pada aku yang tidak sempat lekang dari mulut dirinya meski sekali hingga lah kami berpisah. Aku rindu dirinya sangat2 Allah sahaja yang tahu. Tapi dirinya dah tidak ada perasaan pada aku. Pandang aku pun tidak hingin.

PESANAN BUAT ISTERI LAIN
Aku berharap kalau lah ada isteri di luar sana yang memiliki ego sama dengan aku, baran sama dengan aku, buta hati sama dengan aku, sedarlah sebelum telat. Jagalah “ego” suami anda. Kalau rasa nak marah, ingatlah kembali budi dirinya pada anda. Macam mana kami rasa diri ini keren, suami tetap di atas.

Esok aku ke mahkamah untuk dirinya lafaz cerai. Doakan aku.
Loading...
web hosting surabaya cpanel web hosting beli web hosting daftar domain membuat web hosting jakarta web hosting wordpress hosting indonesia indo web hosting web hosting termurah hosting indonesia gratis singapore hosting sewa web hosting hosting tangguh buy hosting vps hosting indonesia web hosting indonesia terbaik web hosting indonesia gratis web hosting terbaik hosting web beli domain dan hosting murah web hosting murah beli hosting murah daftar web hosting shared hosting murah web hosting murah unlimited web hosting indonesia web hosting terbaik indonesia hosting murah unlimited review hosting indonesia 70 Rp 2.03 0.47 web hosting terbaik di indonesia 90 Rp 1.96 0.46 hosting terbaik 1600 Rp 1.91 0.42 sewa hosting murah 30 Rp 1.9 0.79 hosting indonesia terbaik 390 Rp 1.89 0.4 paket hosting murah 40 Rp 1.87 0.96 vps hosting murah 30 Rp 1.85 0.97 jasa web hosting 30 Rp 1.78 0.73 hosting terbaik indonesia 880 Rp 1.77 0.44 web hosting murah indonesia 70 Rp 1.77 0.71 best hosting indonesia 90 Rp 1.7 0.62 hosting murah 5400 Rp 1.7 0.93 domain id 1000 Rp 1.69 0.45 hosting cpanel 110 Rp 1.69 0.61 hosting dan domain 210 Rp 1.66 0.64 hosting free 880 Rp 1.66 0.64 top 10 web hosting indonesia 50 Rp 1.64 0.67 bisnis hosting 50 Rp 1.63 0.43 jual domain murah 210 Rp 1.62 0.89 web hosting gratis 2900 Rp 1.62 0.55 beli domain dan hosting 590 Rp 1.6 0.68 domain hosting indonesia 50 Rp 1.6 0.82 beli hosting 390 Rp 1.58 0.72 bisnis web hosting 20 Rp 1.57 0.73 email hosting indonesia 260 Rp 1.56 0.46 membuat server hosting sendiri 70 Rp 1.52 0.16 free hosting and domain 480 Rp 1.51 0.64 harga domain 880 Rp 1.49 0.51 telkom hosting 90 Rp 1.49 0.1 hosting indonesia murah 90 Rp 1.46 0.88 hosting terbaik di indonesia 210 Rp 1.46 0.5 cara hosting web 480 Rp 1.44 0.38 unlimited hosting 140 Rp 1.44 0.92 biznet hosting 140 Rp 1.42 0.22 unlimited hosting indonesia 50 Rp 1.42 0.88 top hosting indonesia 30 Rp 1.41 0.58 hosting yang bagus 50 Rp 1.4 0.48 asian brain hosting 40 Rp 1.39 0.19 domain dan hosting murah 170 Rp 1.39 0.94 domain hosting murah 320 Rp 1.37 0.63 cara beli domain 320 Rp 1.35 0.48 beli domain murah 880 Rp 1.34 0.72 plasa hosting 260 Rp 1.34 0.15 hosting murah indonesia jagoan hosting surabaya jual domain hosting server indonesia cara pindah hosting pasarhosting sewa domain webhost cpanel hosting hosting murah berkualitas domain dan hosting harga hosting membuat server hosting daftar hosting harga hosting dan domain windows hosting indonesia jasa hosting terbaik jasa hosting murah hosting indonesia domain paling murah hosting termurah indonesia pengertian domain dan hosting hosting gratis terbaik domain dan hosting gratis